7-daagse rondreis Agadir

De 7-daagse rondreis vanuit Agadir is één van de mooiste routes uit ons programma, want u reist door het mooiste gedeelte van Zuid Marokko. De schoonheid van het landschap en de bezoeken die in het reisschema zijn opgenomen maken van deze tocht een onvergetelijke reiservaring. De reis gaat over de kustweg met zijn adembenemende uitzichten over verlaten stranden en door leuke en interessante kustplaatsjes richting de woestijn.

Dag 1: Agadir – Tiznit – Mirleft

Voor de rondreis zullen wij in de ochtend vanuit Agadir vertrekken. We rijden langs de kust om het mooie natuurpark van Sous Massa Draa te bezoeken. Na de lunch gaan wij richting Tiznit. Vanuit zijn rijke geschiedenis is het plaatsje bekend vanwege zilversmederij.  Het oude ambacht wordt nog steeds uitgeoefend, vandaar dat een bezoekje aan oude medina met de okerkleurige muren niet mag ontbreken. De Souk des Bijoutiers (juwelenmarkt) heeft veel kleine winkeltjes waar het aanbod zilverwerk groot is. Daarna vervolgen wij onze route en in de avond komen wij aan in Mirleft. Deze mooie plaats heeft een authentieke atmosfeer en is nog niet ontdekt door het massatoerisme. Diner en overnachting in een hotel/Riad.

Dag 2: Mirfelt- Sidi Ifni – Guelmim – Tata

Na een traditioneel ontbijt nemen we de kustweg richting Sidi Ifni. We rijden langs Laghzira, gelegen tussen Mirleft en Sidi Ifni. De lange gouden zandstranden van Laghzira zijn bekleed met indrukwekkende kliffen en overspannen met majestueuze bogen welke door de zee uitgehouwen zijn in de rode rotsen. De adembenemende schoonheid laat een onvergetelijke indruk achter.Strand Jazira Marokko
Sidi Ifni, een oud kustplaatsje is gebouwd op een rotsplateau in zee en was ooit een Spaanse enclave. Het stadje bezit veel gebouwen in Art Decostijl. Lunch en daarna vertrek naar Guelmim, bijgenaamd ‘Poort naar de woestijn’. Dit oude stadje aan de kust was vroeger een belangrijke handelspost voor de Karavaan. Hier bezoeken we de oude en traditionele kamelensouks (kamelenmarkt) en maken kennis met mlhaf, de typische kleurrijk geweven kleding van de vrouwen van Zuid Marokko. In de avond bereiken wij Tata, een oase aan de rand van de Sahara. Diner en overnachting in een Riad.

Dag 3: Tata – Erg Chegaga

Na een bezoek aan Mousguid, de oude stad van de Bedouinen, vervolgen wij onze weg naar de duinen van Lake Iriki en arriveren bij Erg Chegaga, de grote duin in de woestijn, voor een bijzondere ervaring. Diner en overnachting zullen plaatsvinden in een nomaden bivak in de Erg.

Dag 4: Erg Chegaga – Zagora

In de ochtend beginnen wij de dag met een kamelentocht door de woestijn, waarna we vertrekken richting M’hamid waar we zullen lunchen met de bewoners van de Kasbah. ’s Avonds komen wij aan in Zagora, waar we diner en overnachting hebben in een traditionele Riad.

Dag 5: Zagora – Todghakloof

Vertrek vanaf Zagora naar de Todghakloof, we nemen de route naar de Draa Vallei. Eerst bezoeken wij nog de Tamagroute aardewerk cooperaties en de Qur’anic bibliotheek. In de middag arriveren wij bij de Todghakloof, waar wij dineren en overnachten in een authentieke Riad.

Doorkijkje Draavallei Marokko

Dag 6: Todghakloof – Rozenvallei – Dadelkloof – Ouarzazate

Na het traditionele ontbijt bezoeken wij de Vallei van de Rozen en de bergen met de karakteristieke huisjes bewoond door Berbers. Lunch in de Dadelkloof. We rijden door de kloof en in de avond komen wij aan in Ouarzazate. Hier verblijven wij in een Riad.

Todrakloof in MarokkoRozenvallei in Marokko

Dag 7: Ouarzazate – Ait Ben Haddou – Taourirt – Marrakech/Agadir

De eerste helft van de dag zal worden ingevuld door het bezoeken van de historische monumenten van de stad Ouarzazate en de oude Berber Kasbah Aït Ben Haddou, deze is opgenomen op de UNESCO wereld erfgoedlijst. De Kasbah, welke de architectuur en het ritme van het vervlogen leven intact heeft gehouden is een bezoek meer dan waard. Hierna brengen wij een bezoek aan een andere Kasbah, de Kasbah  van Taourirt, de oude residence van de Glaoui.

En dan…..vertrek naar Marrakech, door de mooie bergen en over de Tizi N’tichka pas (2260 m.) Of naar keuze, vertrek naar Agadir, via Taznakht waar we een cooperatie van Berber tapijten bezoeken. Deze tapijten worden gemaakt door de Berber vrouwen uit de omliggende dorpjes.